ΗΟΑ LU Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ VIET NAM

Η σημερινή μέρα μας ,έχει πάλι πρωινό ξύπνημα,κάθε μέρα στις 6 το πρωί ,τι τραβάμε και εμείς οι ταξιδιώτες για να τα προλάβουμε όλα  ,ένα καλό πρωινό με ομελέτα και πολλά φρούτα (ευκαιρία είναι τώρα που βρήκα εξωτικά φρούτα να τα ευχαριστηθώ ) και βουρ στο λεωφορείο για να πάμε στην αρχαία πρωτεύουσα του Βιετνάμ ,Χόα Λου- Hoa Lu.
Πρόκειται για τη πρώτη αρχαία πρωτεύουσα του Βιετνάμ (968-1009 μ.χ.) ,βρίσκεται κοντά στην πόλη Ninh Binh ,εκεί που κάναμε βόλτα στο ποτάμι με τα σαμπάνs (δείτε εδώ http://maria-tsil.blogspot.gr/2017/11/coc.html),100 χιλιόμετρα νότια από το Ανόι.

Θα την βρούμε στην άκρη του Κόκκινου ποταμού,που με τα νερά του είναι τόσο σημαντικός για την περιοχή.Μια περιοχή γεμάτη με ορυζώνες και ασβεστολιθικά βουνά που δίνουν μια περίεργη αίσθηση στο τοπίο και τον επισκέπτη.

Εδώ ,στην Hoa Lu θα επισκεφτούμε δυο ναούς αφιερωμένους σε βασιλιάδες .

Περνάμε την πέτρινη  γέφυρα της λίμνης για να βρεθούμε στην πύλη ,που θα μας οδηγήσει στον χώρο του πρώην ανακτόρου της Βασιλικής Ακρόπολης εκεί που βρίσκεται ο πρώτος ναός Dinh Tien Hoang Temple ,κατασκευάστηκε από τους κατοίκους της περιοχής προς τιμή του πρώτου αυτοκράτορα του Βιετνάμ ,Dinh Bo linh ,ο όποιος αφού έδιωξε τους Κινέζους από την περιοχή άλλαξε και το νόμισμα από κινέζικο σε βιετναμέζικo.Περνούν χρόνια με ίντριγκες,έρωτες και φόνους και φτάνουμε στην εποχή που πεθαίνει ο βασιλιάς και  ανέλαβε ο ανώτερος στρατηγός του,ο  Le Hoan  την ηγεσία της περιοχής και καθιέρωσε την δυναστεία Le την δεύτερη αυτοκρατορική δυναστεία του Βιετνάμ.

Χαρακτηριστικό αυτού του ναού είναι οι δράκοι που βρίσκονται στα κεραμίδια του  ,αλλά και στην ανάγλυφη πλάκα στην αυλή του  ,πριν μπεις στο εσωτερικό του.Στο εσωτερικό ,βλέπεις τα αγάλματα προς τιμή των βασιλέων .Μπροστά από τα αγάλματα υπάρχουν  πολλά αφιερώματα  ,φρούτα ,μπισκότα ,χρήματα και άλλα αντικείμενα ,τα οποία συγκεντρώνονται και δίνονται ως βοήθεια σ αυτούς που τα έχουν ανάγκη.

200 μέτρα πιο πέρα βρίσκεται ο δεύτερος ναός Le Dai Hanh .

Κατά την διάρκεια της διαδρομής μας από τον ένα ναό στον άλλο με τα πόδια ,έχω την εντύπωση ότι απαγορεύονται τα αυτοκίνητα  ,βρήκαμε μια ομάδα ,που ετοίμαζε ένα διαφημιστικό με την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού ,του Βιετνάμ ,μια τέτοια ομάδα βρήκαμε μετά από λίγες μέρες στην Σαϊγκόν να γυρίζει κάτι ανάλογο. Οι κοπέλες ,οι κινήσεις τους και τα χρώματα των ρούχων τους ,ήταν τόσο εντυπωσιακά που χωρίς να το καταλάβουμε βρεθήκαμε ανάμεσα τους για μια φωτογραφία,κάνοντας τον σκηνοθέτη έξαλλο να φωνάζει και να μας δείχνει με το δάκτυλο του να φύγουμε μακρυά ,το dorne από πάνω μας πρέπει να κατέγραψε σκηνές άπειρου κάλλους .Οι κοπέλες ήταν ενθουσιασμένες και ήθελαν να φωτογραφηθούν μαζί μας με χαμόγελα μέχρι τα αυτιά!!!!Η παράσταση σταμάτησε για λίγο και αφού ζητήσαμε συγνώμη ,συνεχίσαμε προς τον ναό!

Ο ναός Le Dai Hanh είναι μικρότερος από τον προηγούμενο,κτισμένος με τα ίδια χαρακτηριστικά του  και στο εσωτερικό του , υπάρχουν τρία αγάλματα: ο αυτοκράτορας Le Dai Hanh στη μέση του θρόνου, η βασίλισσα Duong Van Nga στα αριστερά και ο βασιλιάς Le Long Dinh στα δεξιά.

Έξω από τον ναό υπάρχει μια επιχρυσωμένη άμαξα ,από αυτές που  άνθρωποι με τα χέρια και στους ώμους,μετέφεραν  τον βασιλιά ,σήμερα θυμίζει περασμένα μεγαλεία!

Κήποι με δένδρα ηλικίας 300 ετών και λουλούδια είναι πηγές δροσιάς για τους επισκέπτες και κάνουν το περιβάλλον πιο όμορφο.Ανάμεσα στους κήπους υπάρχει η αυλή των δράκων .

Βασικά χαρακτηριστικά των ναών ,στις  πύλες που πρέπει να περάσεις πριν μπεις μέσα έχουν ένα υπερυψωμένο ξύλο ,το οποίο βάζουν για να μην περνάνε τα κακά πνεύματα τα οποία σύμφωνα με την Κινέζικη παράδοση,που την εφαρμόζουν και εδώ  ,τα εμπόδια και το σχήμα ζιγκ -ζαγκ προστατεύει τους χώρους από τα κακά πνεύματα ,τα οποία πηγαίνουν πάντα ευθεία και όχι σε τεθλασμένη γραμμή και δεν μπορούν να στρίψουν στις γωνίες.

Οι δυο ναοί  κατατάχθηκαν στα "Κορυφαία 100  διάσημα έργα στο Βιετνάμ".

Δεν τρελάθηκα από τους ναούς ,έχω δει και καλύτερους ,όμως έφτασα τόσο κοντά και δεν υπήρχε περίπτωση να μην τους δω , συνέχισα για το λεωφορείο που θα μας πάει ,στην συνέχεια για βαρκάδα στο Tam Coc.

Στην Hoa Lu θα φτάσετε από το Ανόι ή με το τρένο φτάνοντας στην Ninh Binh ή με λεωφορείο από το σταθμό Giap Bat https://www.vietnamonline.com/transport/giap-bat-bus-station-hanoi.html