ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ-ΠΑΡΚΟ YILDIZ-FESTIVALE LALE

Ο Απρίλιος είναι ο μήνας της τουλίπας για την Κωνσταντινούπολη. Γεμάτη η Πόλη με χιλιάδες τουλίπες που φυτεύονται κάθε χρόνο, όλα τα χρώματα και όλα τα είδη.

Η Πόλη ετοιμάζεται για το φεστιβάλ τουλίπας, FESTIVALE LALE.
 Lale στα τουρκικά σημαίνει τουλίπα.

Φέτος (2014) αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το Πάρκο Γιλντίζ για να γιορτάσουμε αυτό το όμορφο λουλούδι, την τουλίπα αλλά και την Άνοιξη!!

YILDIZ σημαίνει στα τουρκικά ΑΣΤΡΟ, το πάρκο βρίσκεται στην περιοχή Μπεσίκτας και η κύρια είσοδος του είναι από την παραλιακή πλευρά. Προτιμήσαμε να πάμε με ταξί για να αποφύγουμε τον συνωστισμό των λεωφορείων και αφού φτάσαμε, πληρώσαμε εισιτήριο 5 λίρες (για την είσοδο του ταξί στο Πάρκο, για τους πεζούς είναι ελεύθερα) και περάσαμε την Κεντρική είσοδο του πάρκου. Το ταξί στοιχίσε περίπου 15 λίρες από την πλατεία Τακσίμ μέχρι το πάρκο, καλά είναι να ζητήσετε να βάλει σε λειτουργία ο οδηγός το ταξίμετρο για να μην έχετε προβλήματα ή να συμφωνήσετε την τιμή πριν μπείτε μέσα.

Πρόκειται για ένα μεγάλο πάρκο με πολύ πράσινο, λίμνες και όμορφα κτήρια. Χτίστηκε το 1880 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα RAIMONDO D΄ ARONCO για τον σουλτάνο Αβδουλαχμετ τον 2ο, ο οποίος μετακόμισε εκεί, επειδή φοβόταν επίθεση από την θάλασσα.

Το πάρκο έμοιαζε με πολύχρωμο χαλί, από τις χιλιάδες τουλίπες, δεν ξέραμε τι να δούμε και τι να θαυμάσουμε!!!!

Μετά την περιπλάνηση μας  στους χώρους του πάρκου, όπου υπάρχουν δυο περίπτερα -κιόσκια, του CADIR και της MALTA, αποφασίσαμε να καθίσουμε στο κιόσκι της MALTA, στον κήπο με την υπέροχη θέα στον Βόσπορο, ο καιρός ήταν υπέροχος, ανοιξιάτικος και απολαύσαμε μια δροσιστική σπιτική λεμονάδα.

Φυσικά η μεγάλη περιέργεια, μας οδήγησε να μπούμε στο διώροφο κτήριο, που βρίσκεται στον κήπο και κατασκευάστηκε από τους αρχιτέκτονες - αδέλφια SARKIS BAIYAN- τον 19ο αιώνα. Στον κάτω όροφο είδαμε μια μαρμάρινη πισίνα-κρήνη που ήταν σκαλισμένη με κύκνους και ψάρια, γύρω-γύρω υπήρχαν τραπέζια του εστιατορίου, όπως λειτουργεί σήμερα. Από την θολωτή οροφή του 2ου ορόφου κρέμεται ένας μεγάλος κρυστάλλινος πολυέλαιος. Ανεβαίνοντας τις σκάλες (αριστερά και δεξιά) βρίσκεσαι στον 2ο όροφο του κτηρίου. Το σαλόνι αποτελείται από μια μεγάλη αίθουσα με υπέροχα ζωγραφισμένο ταβάνι ενώ δεξιά και αριστερά υπάρχουν δωμάτια. Πολυέλαιοι κρέμονται από τις οροφές ενώ τα μεγάλα θολωτά παράθυρα επιτρέπουν στην καλύτερη θέα στον Βόσπορο. Οι τοίχοι διακοσμούνται από χρυσούς καθρέπτες, οι σερβιτόροι στρώνουν τα τραπέζια με άσπρα λινά τραπεζομάντιλα και πεσέτες για να υποδεχθούν κόσμο, το μεσημέρι.

Πολυτέλεια και θαυμασμός για το κτήριο που άνοιξε για το κοινό το 1982 και λειτουργεί σαν εστιατόριο, μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 150 άτομα.

Δίπλα από το περίπτερο MALTA υπάρχει η σέρα, ένας χώρος σαν θερμοκήπιο που όπως μας ενημέρωσαν γίνονται οι δεξιώσεις. Εντύπωση μας έκαναν τα λευκά τραπέζια, όπου κάτω από την γυάλινη βάση τους είχαν κόκκινα τριαντάφυλλα και λευκές πετρούλες, όπως επίσης και η οροφή με τα υπέροχα βιτρό.

Συνεχίσαμε την περιήγησης μας, ανάμεσα στους κήπους με τις πολύχρωμες τουλίπες και φθάσαμε στο εργοστάσιο πορσελάνης που ήταν κλειστά για το κοινό, ανοίγει μετά τις 2 το μεσημέρι. Το εργοστάσιο λειτουργεί, ως χώρος παραγωγής ενώ υπάρχει και μια έκθεση με τα προϊόντα του.  Μια υπάλληλος που βγήκε για το διάλειμμα της, μας βοήθησε να φθάσουμε στο κιόσκι του CADIR (τσαντίρ) όπου υπάρχει μια τεχνητή λίμνη που έχει το σχήμα της υπογραφής (τουγρα) του σουλτάνου.

Πάπιες, χελώνες και άλλα είδη του υδάτινου κόσμου κολυμπούσαν στην λίμνη.

Αφού πήραμε τα απαραίτητα τηλέφωνα στην Ελλάδα, από τηλεφωνικό θάλαμο με σχήμα μαργαρίτας που έδενε αρμονικά με το λουλουδάτο περιβάλλον, βγάλαμε τις σχετικές φωτογραφίες δίπλα σε τουλίπες, σε αγάλματα που παρίσταναν καγκουρό, ταράνδους και άλλα ζώα και σε λουλουδάτες πεταλούδες.

Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, αφού συμφωνήσαμε να επισκεφτούμε ξανά το πάρκο όταν τελειώσουν οι εργασίες συντήρησης του YILDIZ PALACE.

Πριν λίγο καιρό διάβασα ότι το παλάτι ανακαινίζεται για να χρησιμοποιηθεί ως θερινή κατοικία του πρωθυπουργού της Τουρκίας.

Επισκεφτείτε την Πόλη την Άνοιξη, είναι γεμάτη από χρώματα και αρώματα, επισκεφτείτε τα πάρκα της, μπερδευτείτε με τους ντόπιους που βγαίνουν από τα σπίτια τους για να καλώς ορίσουν την Άνοιξη, για να πιούν τον καφέ και το τσάι τους , να φάνε στα εστιατόρια αλλά και να κάνουν πικ νικ, καθισμένοι στο γρασίδι. Είμαι σίγουρη ότι θα ενθουσιαστείτε.