"Η πόλη του Μεταξιού'' και ''Το Μουσείο Τέχνης Μεταξιού Σουφλίου ''


 Πέρασαν πολλά χρόνια, ήμουν ακόμη παιδί όταν πήγα με τους γονείς μου εκδρομή στο Σουφλί και η μητέρα μου αγόρασε  μεταξωτά υφάσματα για να τα κεντήσει, γιατί όπως έλεγε είναι τα καλύτερα του κόσμου !!!!!



Περνώντας τα χρόνια ανακάλυψα, στα ταξίδια μου και άλλα μεταξωτά που φημίζονται για την ποιότητα τους, στην Κίνα ,στην Ινδία κ.α. υφάσματα πολύ καλής ποιότητας με υπέροχα χρώματα και σχέδια, αλλά εκείνα τα μεταξωτά της μαμάς, που αγόρασε από το Σουφλί τότε, τα έχω μέσα στην καρδιά μου και μάλιστα το ένα που το κέντησε με τα μαγικά χεράκια της το στρώνω ακόμη και το προσέχω σαν τα μάτια μου.


Στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Τουρκία σχεδόν απαίτησα μια παράκαμψη στο Σουφλί για να δω ξανά τα  διάσημα μεταξωτά του. Το Σουφλί βέβαια άλλαξε δεν μου θυμιζε καθόλου το Σουφλί που γνώρισα τότε γύρω στα 10 μου, μεγάλωσε και αυτό όπως και εγώ, τα μεταξωτά του όμως παραμένουν όμως τα καλύτερα και σε περιμένουν στα μαγαζιά εκεί γύρω στην πλατεία, όπως τότε....



Το Σουφλί είναι μια πόλη που γεωγραφικά βρίσκεται στην Θράκη, 65 χλμ  βόρεια της Αλεξανδρούπολης και μόλις 500 μέτρα από τον ποταμό Έβρο. Ο πληθυσμός του δεν ξεπερνάει τους 5.000 ανθρώπους.

Γνώρισε μεγάλη άνθηση τον 19ο αιώνα και ήταν σημαντικό εμπορικό κέντρο, κυρίως λόγω της καλής ποιότητας του μεταξιού.
Ιδρύθηκαν τότε, πολλά εργοστάσια παράγωγης μεταξιού με πιο γνωστά το Μεταξουργείο Τζίβρε και το Κουκουλόσπιτο Καλέση. 
Δημιουργήθηκαν θέσεις εργασίας, αναπτύχθηκε  η σηροτροφία και η παραγωγή κουκουλιών. Τα μεταξωτά του Σουφλίου έφταναν στις καλύτερες αγορές του κόσμου.
Όλα αυτά μέχρι το 1923, τότε με την συνθήκη της Λοζάνης και την ανακατανομή της γης, παραχωρούνται 70.000 στρέμματα με μουριές .Τα φύλλα της μουριάς ήταν η βασική τροφή για τους μεταξοσκώληκες και έτσι η παραγωγή μειώθηκε. Φυσικά στην συνέχεια η ανακάλυψη της τεχνητής μεταξωτής ίνας έδωσε το τελικό χτύπημα στην περιοχή.

Απομεινάρια της άνθησης είναι τα αρχοντικά της περιοχής, τα καταστήματα γύρω από την πλατεία που πωλούν ακόμη μεταξωτά, τα 5 εργοστάσια που δραστηριοποιούνται στην περιοχή  και τα μουσεία μεταξιού, που υπάρχουν στην πόλη για να θυμίζουν τις καλές εποχές.



Ένα τέτοιο μουσείο, επισκεφτήκαμε στο κέντρο της πόλης ''Το Μουσείο Τέχνης Μεταξιού Σουφλίου'' που ιδρύθηκε από τον Οίκο Μεταξιού Τσιακίρη που δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα, στην παραγωγή και επεξεργασία του μεταξιού, από τα μέσα του 20ου αιώνα.




Στο  Μουσείο Τέχνης Μεταξιού Σουφλίου υπάρχουν μηχανήματα που βρίσκονται σε λειτουργία και δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να δει  όλη τη διαδικασία επεξεργασίας του μεταξιού, όπως είναι η αναπίνηση, η επεξεργασία του νήματος  και η ύφανση.










Ένας χώρος προσεκτικά μελετημένος και όμορφα στημένος για να  γνωρίσεις όλη την διαδικασία παραγωγής του  μεταξιού  και την ιστορία του.





Το Μουσείο Τέχνης Μεταξιού Σουφλίου στεγάζεται σε ένα νεοκλασικό ανακαινισμένο κτήριο στην οδό  Βασιλέως Γεωργίου 199 στο Σουφλί, με υποδομές για την  πρόσβαση ατόμων  με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).


Στο ισόγειο λειτουργεί πωλητήριο- κατάστημα με διάφορα μεταξωτά είδη. 



Λειτουργεί κάθε μέρα από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ ,σαββατοκύριακα και αργίες. Η είσοδος είναι δωρεάν και γίνεται  εξαιρετική ξενάγηση. 


Ένα μεγάλο μπράβο στους δημιουργούς του Μουσείου. Τέτοιες προσπάθειες πρέπει να γίνονται παράδειγμα προς μίμηση .



Σας προτείνω οπωσδήποτε μια στάση στο Σουφλί και επίσκεψη στο Μουσείο.

Περισσότερες πληροφορίες για μια επίσκεψη σας στο Μουσείο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

TRIPS AND DREAMS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου